Arxis Ensemble

La Fabbrica Illuminata

CONCERTO
“LA FABBRICA ILLUMINATA”
ARXIS ENSEMBLE
24 OUTUBRO 2024
XORNADAS DE MÚSICA CONTEMPORÁNEA DE SANTIAGO
Casa das Máquinas
[Santiago de Compostela]
PROGRAMA
LA FABBRICA ILLUMINATA (1964)
Luigi Nono

COLOR Y TALEA* (2024)
Leonel Aldino

ODA LUDITA / SEREAS** (2024)
Xoan Xil/Alba Cid



*ESTREA ABSOLUTA

**SEREAS/ODA LUDITA
foi realizado co apoio das Residencias Artísticas do Gaiás, REGA 2024, no marco dunha colaboración entre a Cidade da Cultura de Galicia e o Festival Resis da Coruña, donde a peza tivo a sua estrea absoluta no pasado mes de maio.
EQUIPO ARTÍSTICO
SOPRANO | ADdriana Aranda
RELATORA | Eva Vieites
ACORDEÓN | Nikola Tanaskovic
PERCUSIÓN | Noè Rodrigo
VIOLONCHELO | Millán Abeledo
DIRECCIÓN ARTÍSTICA | Hugo Gómez-Chao, Noè Rodrigo
CONCERTO
“LA FABBRICA ILLUMINATA”
ARXIS ENSEMBLE

“Ulises nunca dixo que o canto das sereas fose fermoso. Ulises, o único humano que escoitou o canto que fai morrer sen morrer, di, para caracterizar o canto das sereas, que ese canto ‘enche o corazón do desexo de escoitar”
Pascal Quignard

“SEREAS (Oda Ludita) é un encargo do Festival RESIS inspirado polo levantamento que tivo lugar na Fábrica de Tabacos da Coruña en 1857 cando as traballadoras reveláronse tirando as máquinas recentemente adquiridas ao mar. O traballo céntrase na relación crítica e paradoxal coa tecnoloxía, os modos de produción e a resistencia fronte a un capitalismo tecnolóxico que persegue incrementar a concentración de bens de produción en lugar de redistribuílos.

Escrita para soprano, voz falada, acordeón, cello, percusión e electrónica, e baseada nos textos escritos por Alba Cid para a ocasión, dialoga cun dispositivo formado por seis sereas mecánicas, voces artificiais que lembran as sonoridades da serea da propia fábrica, un fito da paisaxe sonora da cidade que aínda permanece na memoria e o imaxinario de moitas persoas.

Como instrumento, este set de sereas forma parte da partitura e pode controlarse manualmente para xerar diferentes harmonías complexas, glissandos e batimentos, permanecendo despois do concerto en formato de instalación sonora activada cando os visitantes fichan nunha máquina de rexistro horario de empresa que, neste caso, controla o tempo “improductivo” que se dedicou á escoita”.